Hallgatói ügyintézés

A Debreceni Egyetem kiemelt fontosságúnak tartja, hogy minden lehetséges területen informatikai alkalmazások, célszoftverek segítsék a hallgatóit

  • A hallgatói ügyintézés egyik legfontosabb alkalmazása a Neptun, ebben a rendszerben található meg a hallgatók tanulmányaihoz kapcsolódó minden információ: itt vezeti minden hallgató az elektronikus leckekönyvét. Valamennyi hallgatói ki- és befizetése is rögzül a rendszerben, továbbá a Neptun fontos eszköze a kérvénykezelésnek is. Ebből a rendszerből állíthatók elő a hallgatók tanulmányaihoz kapcsolódó okiratok és igazolások is.
  • A Moodle egy tanulás- és tartalomszervezési e-learning rendszer, mely az oktatás tartalmának közreadásához, a hallgatók és a képzés menedzseléséhez, az oktatáshoz tartozó kiegészítő tevékenységek végrehajtásához nyújt segítséget. Képes kurzus szervezésre, annak nyilvántartására, a hallgatói jelentkezések fogadására és biztosítja a tananyagok elérhetőségét és megtekinthetőségét.
  • Egyetemi könyvtárként a DEENK elsődleges feladata a tanuláshoz, oktatáshoz és kutatáshoz szükséges irodalmi háttér biztosítása. A több ezer tankönyvnek, egyetemi jegyzetnek, különböző tudományos munkának, valamint a legrangosabb külföldi folyóiratokat is tartalmazó folyóirat-állománynak köszönhetően az egyetem hallgatói és kutatói az ország egyik legnagyobb szakirodalmi bázisára támaszkodhatnak. A könyvtár állományát az online katalóguson keresztül lehet elérni. A DEENK amellett, hogy több ezer elektronikus könyvhöz, folyóirat kép- és videó anyaghoz biztosít hozzáférést, saját digitális könyvtárat is épít, valamint üzemelteti  az egyetem digitális archívumát, a DEÁ-t (Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma), ami az egyetemen született tudományos publikációk, doktori disszertációk és szakdolgozatok, oktatási segédanyagok, előadások és intézményi dokumentációk teljes szövegének tárhelye.

Frissítés dátuma: 2017.09.07.