Címlap

Informatika

Az informatika mára a Debreceni Egyetemen (hasonlóan a felsőoktatásban szinte mindenhol) nagyvállalati méretű, rendkívül összetett, nagy erőforrás igényű, speciális eszközöket, jártasságokat és eljárásokat igénylő rendszerré vált. A Debreceni Egyetemen az egész egyetemre kiterjedő informatikai szolgáltatásokat a DE Kancellária Informatikai Szolgáltató Központja (ISZK) nyújtja. A Debreceni Egyetem alaptevékenységeinek támogatását és fejlesztését (oktatás, betegellátás, kutatás) IT infrastruktúrával, és komplex informatikai rendszerekkel, valamint az ezeket fejlesztő és működtető szakképzett munkaerővel biztosítja. A funkcionálisan kialakított szervezeti struktúra illeszkedik az ITIL folyamattámogató ajánlásaihoz (szolgáltatás alapú informatika), valamint megteremtette az alapját a minőségirányítási IT eljárásrend szerinti végzett szolgáltatások kialakításának. A kialakított informatikai stratégia alapján létrehozott szervezeti-működtetési modell, és informatikai-infrastrukturális megoldások segítik az egységes egyetemet feladataik végzésében.

Az Informatikai Szolgáltató Központ által végzett infokommunikációs szolgáltatások az informatikai szegmens minden tevékenységét lefedik. Felelünk többek között ~20.000 hálózati végpont és ~50 km optikai hálózat üzemeltetéséért. A 6000 db-os (3000 IP- 3000 analóg) telefonmellékek, telefonhálózat és a több ezres mobilflotta  valamint a 800 db-os Wifi hozzáférési pont és videokonferencia rendszerek üzemeltetéséért. A ~10 ezres desktop park és a 4 erőforrásteremben (adatközpontok) található több mint 100 szerver (virtualizált) és az ezeken futó alkalmazások működéséért.

Szervezeti felépítésünk a 4 osztályunkra (Alkalmazás és Rendszermenedzsment, Üzemeltetési és Rendszertámogatási, Egészségügyi Informatikai Koordinációs és Rendszerfejlesztési, Ügyfélkapcsolati) és az osztályokon belül kialakított szolgáltató egységekre épül. Ezzel a funkcionális kialakítással és a hozzákapcsolt nyújtott szolgáltatási portfólióval minden Campusra kiterjedően végezzük tevékenységeinket és minden telephelyen humánerőforrással személyesen is jelen vagyunk.

Részletesebben rólunk: a web címünkön

Legfontosabb szolgáltatásaink és kompetenciáink

  • Az Egyetem informatikai infrastruktúrájának és rendszereinek üzemeltetése, fejlesztése.
  • Korszerű és gazdaságos informatikai megoldások bevezetése az informatikai szolgáltatások területén. Informatikai rendszerek bevezetésének tervezése, projektvezetése és lebonyolítása.
  • Pályázatok informatikai szakmai szempontú támogatása.
  • Humán és eszköz életciklus folyamatok kialakítása és kezelése.
  • Az elektronikus szolgáltatások eléréséhez mindenki rendelkezik egy hálózati azonosítóval (EduID), amelyet a https://directory.unideb.hu oldalon lehet létrehozni. A hallgatók és az egyetemi munkatársak a hálózati azonosítójukkal a tanulmányi rendszeren (http://neptun.unideb.hu) kívül számos szolgáltatást elérnek: levelezés (https://mail.unideb.hu), szoftverek (https://soft.unideb.hu), Eduroam wi-fi (http://eduroam.unideb.hu), shell account, web tárhely, fordítók (shrek.unideb.hu), VPN szolgáltatás. A központi azonosítóra épített felhasználási területek és szolgáltatások fejlesztése folyamatos, mely kiterjed most már a web-es elérésekre is.
  • Vezetékes és vezeték nélküli hálózati hozzáférés biztosítása IPv4 és IPv6 alapon, konferenciákon, rendezvényeken egyedi WiFi  hálózatok kialakítása, DNS és VPN szolgáltatás, központi tűzfal rendszer, analóg és IP telefonrendszerek üzemeltetése.
  • Egyetemi kábel TV szolgáltatások nyújtása, IP TV fejlesztése.
  • Desktop menedzsment szolgáltatások.
  • Informatikai biztonsággal összefüggő feladatok (tűzfal, LDAP hálózati azonosítók, vírusvédelmi rendszerek stb.) ellátása. Központi vírusvédelmi rendszer működtetése.
  • Nyomtatás konszolidáció szakmai koordinációja, nyomtatás menedzsment és költségmonitoring.
  • Az egyetem nagy felhasználói rendszerei (különösen a tanulmányi, gazdasági, könyvtár, betegellátási, levelezési, portál szolgáltatási rendszerek) működéséhez szükséges központi technikai feltételek biztosítása és ezek működtetése.
  • Új szolgáltatásként elérhető az egyetem központi elektronikus vizsgáztató terme (Kassai úti Campuson), amelyet más Campuson is tervezünk még kialakítani, és ami a biztonságos technikai környezet kialakításával segíti elektronikus vizsgáztatás elterjedését.
  • Egyetemi portál és az egyetemi WEB lapok egységes szakmai koncepció szerinti fejlesztése, működésük biztosítása.
  • Az Informatikai Szolgáltató Központ egypontos „single point of contact” kapcsolaton (mail, telefon, személyes stb.) és az erre épített ügyfélszolgálati rendszeren keresztül valósítja meg az egységes ügyfélkezelést. A külső és belső ügyfelek igény- illetve hibabejelentéseinek fogadása mellett (ticketing rendszer használata), first line support és desktop támogatási szolgáltatásokkal segíti a felhasználók napi munkáját. A kialakított Call-center magába foglalja a telefonközpont kezelői szolgáltatásokat és az IT Help-Desk-et.

Az ügyfélszolgálat elérhetőségei

  • Telefon: +36 52 512 900 / 66333
  • Weblap

Az ISZK központjának elérhetősége

  • ISZK igazgató: Tóth Attila
  • Telefon: +36 52 512 900 / 62820
  • Cím: 4032 Debrecen, Egyetem tér 1. Kémia épület „C” szárny

Frissítés dátuma: 2018.04.21.